Tomtetro

Att arbeta på posten så här runt jul får mig att känna mig lite som en tomtenisse. Jag har nämligen en viktigaste uppgiften av alla; Jag ska se till att Tomten i Tomteboda får alla barns hälsningar och önskningar innan jul! Så samhällsnyttig har jag nog inte varit på länge. Och nu vill jag verkligen att ni föreställer er mig me vit/röd ranidiga långa sockar, stora pikiga öron, fräknar och grön outfit. Egentligen ser jag ut precis som vanligt... (25 år gammal, dålig färg i utväxten, stor näsa, porer istället för fräknar, dragspelsmage, blå postenoutfit och närsynt)

Dessa barn har alltså fått en chans att skriva ett vykort till tomten, (vill ni också göra det är adressen, TOMTEN, 173 00 Tomteboda) ett vykort ska alltså rymma allt de vill säga till den "snällaste" av de alla äldre farbröderna.
Och då kan de låta såhär:

1: Hej Tomten! / "Namn"
2: Ingen i 4B tror på dig Tomten. Men det gör jag även fast jag inte säger det. God jul Tomten, jag tror på dig! (Och ett vackert hjärta istället för en prick på utropstecknet) /"Namn"
3: Ja önskar meg et pläjstäjsön 3, en bärbar dattor & en mobbiltelifån. Tack. /"Namn"
4: Tomten jag tyker du är snel, snelast av alah, ge mei en häst fammilj me hage /"Namn"

För det första....Om jag fick ett helt vykort att skriva till Tomten på...väljer jag å att skriva bara Hej Tomten!? Är inte det här ett bevis på att barn är totalt dator/msn/sms skadade. Denna vykortschattform kommer kosta många frimärken om barnet ens får svar.
För det andra...Om man inte ens kan stava till playstation än, borde man då önska sig en dator (som man förmodligen kommer använda tangentbordet på) eller en mobiltelefon (som man antagligen ska sms a på)

Och slutligen..; VARFÖR är det inga barn nuförtien som önskar sig, luktpennor, suddgummin, bokmärken, slime, tidningar och dylikt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0