Livet ur en bok

Jag vill inte att det här ska bli en blogg som min kära systerdotter skulle kallat för EMO blogg. Eller som jag själv skulle kalla för gnällplank. Så därför har jag undvikit att skriva på ett tag. Det enda jag gjort på sista tiden är ändå att jobba och sova och vara bitter. Så nu slänger jag in en liten bildserie istället så det finns något kul att titta på när man "suuuurfiing" in. Okej och lite norrländskt gnäll måste jag ju ändå ha med så det får du ta! ;)

Kapitel 1: Hemma i Dorotea;
Först dracks det öl
• Vidare till Husvagnen och drinkar i Äkta husvagnsglas.
• Den obligatoriska "Top model poseringen"
• & Den icke obligatoriska
• Raggarbil i Samhället
• På förfesten
• De extremt snygga bilderna började tas
-Inne på hotellet, till denna text har jag ej bild för här är allt censurerat. "what happens in Dorotea hotell, Stays in Dorotea hotell"-
• Kristoffer kommer ut från hotellet
• Therese kommer ut från hotellet
• Och titta där, där kommer Simon också ut från hotellet
• Jag och Stina hittade en spark på rymmen. Men efter en stund kom ägaren till sparken och tog tillbaka den!
• Efter sparkincidenten blev jag och Stina lite sena till Storberget så vi liftade med några 18 åriga bybor
• hemma i Husvagnen igen satte vi på lite Mexikansk topplistemusik och Stina visade några moves
• Therese blev hungrig och tog fram tårtan. Stinas finger råkade he sönder tårtan, men hon lagade det snabbt med lite chips.
• Vi var alla förväntansfulla
• Vi högg in
• Smaskade
• Den tog slut
• Vi fick ont i magen, skjutsade hem jannice och såg en fågel i ett träd (enligt pappa iaf) i Svanabyn

                   

Kapitel 2: 

•Posten jobbet kan ge en ångest
•Är man en hel kväll vid GSM:en ser man ut såhär.. (halvt död på toalocket och svettpärlor som rinner ner i ögonen)
•Jag borde utöva mer gymnastik med Evelina för att orka med!
•Sånna här fina blåmärken får man också på armen av en kväll/natt med att bunta GSM:en...
•Ungefär såhär ser man ut när man kommer hem kl 05.00 och är helt dränkt av allt regn och förbannad på att det ska va så svettigt att jobba.
•Och så här ser man ut när man kommer hem från ett kvällspass samma dag och man återigen är dränkt av regnet.
•Brev är riktigt skitiga...vantarna är alltid vita när man börjar sortera och efter bara 4 timmar ser dom ut såhär. Så tänk på det nästa gång ni har hämtat posten och får för er att stoppa fingrarna i käften och suga!
•Nåväl...några roliga saker borde ja ju kunna slänga in här också. Det har kommit en ny tumme. Som ser ut som (ursäkta språket bitte) ett vårtigt jävla dött ollon!
•Det som är extra bra med det lilla ollonet är att det finns ett hål för nageln så den slipper ruttna bort!
•Som ett extra fint slut har jag tagit ett kort på min fina kroppsdel...

         

Kapitel 3: Älg skit 

•Det roliga med mitt jobb är att man sorterar väldigt varierat med olika typer av försändelser. Man kan t ex få äran att sortera ett stort vykort med en älg på. Och inte nog med det. Det kan finnas en inplastad älgskit i vykortet. Mycket lustigt! 

•Googlade älgskit och fick fram en ännu lustigare hemsida där man alltså kan köpa papper gjort av älgspillning. Älghår i nyckelringen och mycket mer: Här är den fina butiken.


  

Kommentarer
Postat av: Sara

Trösta dig att alla har det för jävligt på sommaren, jag o Jannice konstaterade det idag. Men jag ska väl egentligen gnälla minst som har några veckors betald semester.

Det blir roligare till hösten ;)

2008-07-22 @ 18:31:37
Postat av: Jannice

Det är en fiskljuse som sitter i trädet. Jag o pappa brukar alltid spana efter dem på sommaren =) haha, nördig pappa-dotter-syssla.



Säger som Sara: hösten blir bra! Jag har redan börjat fundera på när vi ska dra upp till Lule, bäst att planera det tidigt eftersom vi alltid skjuter på det =) Efter första csn?!

2008-07-27 @ 12:45:55
URL: http://jannice.se
Postat av: My...

Jag vill inte att det här ska bli en blogg som min kära systerdotter skulle kallat för EMO blogg. (jag ? ) xD

2008-07-29 @ 01:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0