Avföringsbron

OJ! Jag somnade på soffan igårkväll runt 18.00 och vaknade inte först 03.45. Då är man fan trött! Känns väldigt trevligt att åka på jobbet om 1½ timme med linser som man haft i över ett dygn och är halvt intorkade i ögonen och en kropp som fått sova utan täcke med kläder på.

Igår på la postofficetööörminal så gick vi en utbildning i videokodning. Det var en skön "rast" från brevsorteringen. När man kodar sitter man och skriver in bla postnummer som inte maskinerna kunnat läsa. Man ska ha 99% rätt och hastigheten ska va 1,500 (vet int hur man räknar hastigheten men det går jävligt snabbt iaf). Jag var dock int så långt ifrån på den första övningen.

Nu ska jag hoppa in i duschen Dansa till Ellen som börjar 4.30, käka lite frukost och sen hoppa på Jonnas "rääääsercykel" till Ön.

Och på tal om popcorn! När man ska ta sig över till ön där posten råkar befinna sig, åker man över en lång bro (som är jävligt dryg att gå/cykla över, speciell när det blåser). Det finns ett speciellt ställe på bron. Om det blåser från fel håll. Så luktar det satan. Kommer från obbola. Uffe säger att det luktar som musslor som legat o stekt i solen. Jag ska då aldrig äta musslor för jag säger att det luktar ungefär som bajs inblandat i spya skulle luktat om det legat i en tunna med piss några dagar. Fy fan!

 
Så här ser man ut en tidig morgon på bron. Bilden till höger visar stället där det börjar lukta avföring.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0