Temlor och Språkkunskap

Efter att ha haft ett enormt sug efter hemmabakade Semlor i nån vecka nu så tog jag tjurens horn och bakade Bittes "YYBERgoda" laskiaispulla, vilket är Semlor på Finska.
Dom blev jättegoda och även fast Evve petade bort det mesta av grädden (just för att hon inte tycker grädde är så otroligt gott som jag tycker att det är och kan dricka 3 dl rent per dag) så kom hon krypande idag också för att få sig en "pullat" men Jonna bjöd på en otroligt stark Choklad/chili glass istället!



"Skogstrollet" har även inatt skickat ett mail till mig med bildbevis på att Jenny & Jennys hår inte är så välmående längre. Jag måste nog skynda mig att göra den där förbenade hatten!








I sommar ska jag lära mig två språk. Finska och Spanska. Hade velat få in lite Italienska också men jag tror jag skippar det iår. Jag har redan tjuvbörjat med finskan och lärt mig en del väldigt välbehövliga ord. Tur jag har "finska" kompisar som kan lära mig! Och har fått hem ljudböcker så jag kan lära mig spanska under tiden jag sorterar eran post i sommar på nätterna! Wihoo!


lihapullat-köttbullar
nuuska - Snus
pilli - Sugrör
naida - Knulla
Minä haluat - Jag vill (ha)
"Äisa peitä" - Täck inte över
minä rakastan sinua - Jag älskar dej




 

hyvää yötä På er alla! ;)
pusu pusu 


Kommentarer
Postat av: Jonna

Ei saa peittää ;)
men du är jätteduktig! klubbor till dig.

2008-05-16 @ 08:38:41
URL: http://jonnas.webblogg.se/
Postat av: Sandra

..haha :) jag ska inte heller vara petig men lite småfel, fast det får man ta! naida heter det iaf inte ;) och minä haluan istället för minä haluat :) men du lär dig fort!

2008-05-16 @ 10:33:49
URL: http://sandrasandra.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0