Nakendansande Indianer, Jordbävningar & Äldre män

Tre väldigt spännande saker.

1. I helgen (eller I helg som man skulle säga i happis) var vi på fotboll och såg UIK ta hem SM guldet för hm..ja va är det nu, fjärde gången på raken?
På de flesta matcherna brukar spelarna kasta/sparka ut fotbollar till publiken. (alltså brukar de va ett jävla liv om vem som faktiskt får bollen). Jag brukar ofta sitta och garva åt dom som "halvslåss" om de fula små bollarna och i helgen hände det oss!

Efter att vi i kylan hade plågat oss igenom prisutdelningen börjar gubbarna nere vid planen slänga ut de små bollarna. Vi ville ha en såklart! Vi SKULLE ha en! Vi ställde oss upp, tittade flirtigt på den halvfeta gubben som självklart smälte av våra blickar och kastade bollen åt vårat håll. Kan också meddela er att det var rätt tomt runt oss, ingen bakom ingen framför och ingen på sidan av oss. Ana sträcker upp sina händer...RÖR vid bollen...men eftersom hon hade sina så jättebra "klapphandskar" på sig fick hon inte något grepp om den och den flög några säten bakom oss. Vi skrattade lite halvfånigt och Ana hoppade bak för att hämta VÅRAN boll. Men va fan händer!? Precis när hon är mm från att ta bollen i sina nerkylda händer kommer en människa och "knuffar" undan henne och snor bollen från oss! Såhär i efterhand säger Ana; "Men jag tänkte att det var en liten unge som sprungit dit så snabbt och ville ha den så jag lät den gå..."
   Men vad var det här för människa, som hade sprungit 100km/h ända bort till oss för att sno den jääääättedyyyyra plastiga reklambollen?

Svar: En 65 årig gammal gubbe, säkerligen med gikt och sittsår.

2. Det har varit jordbävning aka earthCAKE här i Umeå. Men inte fan märkte jag något av den?! Nä, jag gick i min vanliga takt upp mot ICA för att inhandla snus och cocacola och pratade i mobilen. Har försökt erinra ifall att jag var bubblig i magen när jag gick dit...för då kanske det egentligen var jordbävningen jag hörde av men icket!

3. Såg nyss den sjukaste musikvideon jag någonsin sett på MTV för ett tag sen på programmet MTV flasher. Queens of the stone - Everybody knows that your insane. En galen "indian" som naken springer runt och juckar på allt den kan tänkas jucka på. Den finaste scenen av alla är nog när han ställer sig i duschen och flaschar "la butthååuule", som jag skulle sagt om jag bodde i Frankrike. Här är den fina videon, dock cencurerad vilket den inte var på MTV. Vill ni ta på mig nu? Jag som sett en äkta Indianpenis jucka mot en nallebjörn? Ja, jag förstod det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0