Myggor

Igårkväll på jobbet fick jag äran att sitta vid "fladderbandet" i ca 2 timmar. Man sitter fyra stycken vid ett stort band som rör sig åt ett håll hela tiden i lagom fart med massa post ovanpå sig. Vårat jobb är där att se till att allt fladdrig (svarspost från tidningar bla) eller brev med något som inte är platt i går vidare in i maskinen.
Det åker förbi väääldigt många vykort där man sitter. Och idag har jag lärt mig att folk faktiskt skickar vykort på det mesta.
Eftersom vi bor i norrland så är det väldigt många vykort som skickas till tyskland på Älgar bla.
Men människor skickar något så oerhört mycket vykort med myggor på! Tex det här vykortet har jag sett åka förbi mig massa gånger ikväll:



Varför i helvetet skickar man vykort på något så äckligt som en mygga som suger i sig människoblod?! Dom tömmer sina tarmar på våran hud för att kunna suga upp maximalt med blod och desutom sprutar in saliv i våra ådror för att blodet inte ska hinna stelna medans hon suger likt Dracula.
Det är ju för fan som att jag skulle skicka en bild på en fläskänger/pälsänger på mitt semestervykort. Dom äter våra små smulor i köket och ser också jävligt vidriga ut.

Dagens lärdom: Det finns en tidning som heter Missionären. Och va är det första vi tänker på då?
Alltså har jag fått några skratt när jag sorterat denna blommiga tidning till alla små byar i Norrland.

Föresten så blir man grymt "åksjuk" av att sitta vid fladderbandet för länge. När man går därifrån känns det som man druckit en flaska finsk fulsprit. Jag har fortfarande ont i huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0