Hot Shots 3; Starring Helena & the Pilot

Ohoj Vilken natt! Jag har hjälpt till att lasta ett flygplan! :D Och jag måste ju tillägga att jag i några timmar såg ut som ett litet barn på julafton! Efter att ha förklarat för våran handledare att jag tyckte det var grymt "coooolt" att ta i ett flygplan eftersom jag aldrig flygit eller vart nära ett så blev hon väldigt ledsen i ögat (tror hon tyckte lite synd om mig) så hon fixade en "dejt" med mig och piloten/han-som-bestämmer-vikten-i-flyget-mannen.

Jag är på väg ut på lastkajen, vinden blåser i mitt hår, då en lång stilig karl i blå uniform med några gula ränder på axlarna bara står där och väntar på mig. Hjärtat stannar till ett slag och jag hör ljuv musik nånstans innifrån.
Jag fick en enorm lust att skrika: ta emot mig piloten! För att sedan graciöst ta ett skutt upp i luften för att landa i hans muskulösa armar. Sen flög min fantasi iväg helt och jag såg framför mig hur han stekte bacon och ägg på min mage i "hettan". Men A-M (vår handledare) drog mig rätt snabbt tillbaka till verkligheten och presenterade mig för honom.
Jag ställde idiotiskt dumma frågor som bla;

-Hur kan flygplanet flyga egentligen, den flaxar ju inte direkt med vingarna!?
-Är det sant att planet kraschar om en fågel flyger in i ena propellern?
-Men inte ens om det är en stor pelikan som flyger in i den?
-Men om det flyger in två stora pelikaner i båda propellrarna samtidigt då?
-Hur kan flygplanet stå så upprakt när den bara ha två hjul? Ahaa...det fanns tre...!
-Har det hänt att postplanet blivit kapat någon gång?
-Så det skulle synas på radarn om Planet gör en tvärsväng åt ett annat håll?
-Kommer polisen stå och vänta där den landar då?

Efter min fina frågestund tyckte mekanikern (tror jag att det var, han hade iaf en väldigt fin kepa på sig) att vi skulle få följa med honom in i cockpiten! Och där fick jag sitta (trångt) på "förarstolen". Leka med knappar och fingra på styrmajorken!

Jag; Hur många år måste du plugga för att ha lärt dig alla dom här knapparna?
Piloten; 1½ år.
Jag; Kan du va alla knappar är till för?
Piloten; Nej.
Jag; Men helvete, tänk på att jag är flygrädd och aldrig har flygit nångång. Vill du att jag aldrig ska flyga?
Piloten; ----------------
Jag; Men va gör du om planet skulle störta som på Lost?
Piloten; Vet jag inte vad jag ska göra så tittar jag i den här röda boken (han pekar på en röd bok brevid mig).
Jag; Så du menar att medans ni störtar så ska du hinna titta igenom den för att hitta lösningen?
Piloten; Ja, allt bra står i den röda boken.
Jag; Så du menar verkligen att det är tryggt att flyga???!!! :O
Piloten; Hade det inte varit tryggt och flyga hade jag inte varit pilot! ;)

Efter ännu en vacker liten frågestund fick A-M för sig att jag skulle få ställa mig ute på landningsbanan för att se när planet åkte iväg och vinka hejdå till de snälla karlarna där inne. Jävlar vilken fart dom har!!

Jag har som inte kunnat få bort tankarna på den stilige piloten/han-som-bestämmer-vikten-i-flyget-mannen. Började nästan tvivla på min läggning där ett tag. Satans karl. Känner fortfarande lukten av bränt bacon mot min mage. Jag hade velat ha lite lök också.
Undra om han är lika Kvinnotokig som Charlie Sheen den där piloten/han-som-bestämmer-vikten-i-flyget-mannen? Och jag undrar om man kan ha en sån varm mage att man kan steka ägg på den. Det vore något att impa med på krogen det!
-"Hey, ska vi gå hem och äta, vahettere.....vahettere....ägg?!" -Smoooch-

  
Jo, jag vet att det int är Charlie på bilden. Men det är sådär jag antar att "min" pilot är! ;P

Om nån råka ha glömt den helt underbara scenen från Hot shots så finns den här;


Kommentarer
Postat av: aNa

"två stora pelikaner" mohahaha.. ofta!

2008-06-17 @ 12:18:38
Postat av: Helena

Ja det kan faktiskt hända! :D haha

2008-06-18 @ 16:06:59
URL: http://hemmarne.blogg.se/
Postat av: Arafinwe

Hahaha.. Mongo :)

Och hotshots filmerna är ju underbara! Du kanske ska sälja manus för en 3:e nudå? Har en polare som är manusförfattare så jag kan "make som calls" :D

2008-07-14 @ 16:24:00
URL: http://arafinwe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0