Kvinna!?

Jag har blivit kallad många saker i mitt liv.
Och idag blev jag kallad ännu en sak.

När jag slutade jobbet idag gick jag förbi statiol på vägen hem för att köpa glass. När jag kommer in ser jag 7-8 yngre (16 årsåldern) killar stå runt kassan och vänta på att få köpa sig korv.
När jag stått i kön i ung 5 min tittar en kille på mig och säger:

"Hmm, stackars kvinna som får vänta på oss och våran mat"

Jag log mot honom (som en gammal snäll tant skulle gjort) och sa att det inte var någon fara. Men innuti mig började tankarna mala.

25 år..närmare 26...närmare 30 strecket...10 års jubileum...rynkor...synsvårigheter...arbetsskador...osv.

Jag hade väntat mig att han skulle sagt; bruuden...tjejen...flickan..men NEJ, Kvinna! Jävla unge!

När jag sedan går hem hör jag fester i var och varannan lägenhet och hör mig själv muttra...
"Jävla ungdomar..."

Hej jag heter Helena, jag är 25 år och kvinna!

Ps. Jo jag är en kvinna. Men ibland låter Kvinna så jävla gammalt. Ds.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Näää men va fan Ulf, skulle jag döpa den till kille skulle det blivit Åke eller Arne. :) De mina favvisarnamn.



Va gör du hemma btw? Börja du sent? Hugaligen, synd du inte kan cykla :(

2009-05-01 @ 23:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0