Umeå ---> Gällivare ---> Umeå

Tågresa upp till Norr:


Klev på. Somnade. Vaknade. Ihjälfrusen i Boden under tågbytet och förseningen.. enligt han som skriker ut information i högtalarna var det "eeh..we had some problems...with..we are a little bit late because...we dropped a car"
På svenska: "Vi ursäktar förseningen, vi tappade bort en vagn"

På olika språk..så låter det ändå jävligt märkligt.
Tittade på lite simpsons på datorn medans en femårig kille från nåt annat land kikade mellan sätena beundransvärt. Tills någon i serien börjar skjuta en annan och ungen springer bort till sin mamma. De enda jag förstår han säga är: Simpsons och kill... lät inte bra så jag stängde ner datorn snabbt som satan.
Nåväl.
När jag ska av tåget så måste ja ju självklart in på toa o titta mig i spegeln. Men när jag snabbt öppnar dörren till toan hör jag en kvinna skrika till och ser henne slänga sig mot handtaget. Ops!




I Malmberget:

Såg en stor ren. Med bjällra. Högt på en kulle. Mitt i natten.
Inget norrsken så långt ögat kunde nå.
Rondellerna uppe i norr hade antingen julgranar i mitten eller spöken.
Såg hela gällivare och malmberget på en och samma gång.
Upptäckte och förstod vad dundret var.
Åkte skoter och ville dö.
Åkte skoter och hade riktigt kul.
Körde skoter utan att döda någon.
"BURKADE" nääästan med skotern (åka på en skida).
Såg tomma affärer.
Fick ofta höra; Här har det varit ----- men det har lagt ner nu.
Åt pannacotta med plättar o hallon. Oh en jävligt stark vitlökssås.
Såg en till jättedålig skräckfilm (när tänker de komma några bra?!)
Har fått en helt annan inställning till ordet 50-lapp.
Träffat en katt som kankse är en aningen trögare än Eliza...jo det är nog möjligt ;)
Såg rök som kom ur en gruva.
Frös.


     

Tågresa ner till södern:


Sov men blev väckt två gånger av människor som pratade lustigt och ville sitta där jag satt.
Letade en ny vagn men fastnade och satt fast några minuter emellan två tåg.
En snäll skåning hjälpte mig ut igen.
En mördare tittade skumt på mig.
Två män framför mig luktade falukorv och öl.
Jag fick en ny bästa kompis. Från Japan..eller Kina..Men vi förstod varandra inte så bra så jag antar att han snart skickar tillbaka sitt kompishjärta till mig.


   

Kommentarer
Postat av: Jenny

Din humor gör att jag vill döda dig. välj själv - skoja och dö eller sluta skoja och... lev lite längre.



Vet inte riktigt. Ni måste ringa och förslå några datum så säger jag när jag inte är upptagen. Det är så man har middag.

2009-02-17 @ 09:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0