Det spröööt

-Men Helena, jag viiill prova att soda streama Siman (den konstiga finska drycken som hon och emilia gjort)...
-Nej, Jonna, det kommer spruta ut då. Man kan inte soda streama saker som det redan är socker och smak på.


Idag kl 16.30
Jag trallar runt i köket, har lite dricka kvar i min soda stream flaska..fyller på med kallt vatten och skruvar in den i soda streamern. Trycker på knappen en gång. Det blir alldelens vitt och bubbligt i flaskan. Jag trycker en gång till...och en gång till...Det börjar pysa. Jag får panik. Börjar skruva ur flaskan så den inte ska explodera. Det spröt. och spröt. och spröt. och spröt. Hela köket fullt med sprutkolsyraddricka. Mina byxor vart dyngsura. det gick inte att skruva bort hela flaskan först nästan allt hade sprutat ut.

Barn, prova inte detta hemma!


Kommentarer
Postat av: Jenny

NÄää hade Jonna streamat siman i alla fall!! Fan va busig hon börjat bli!

2009-05-14 @ 21:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0