Helena & Krister i P3

Idag då jag låg och solade lyssnade jag på Krister på P3. Det handlade idag om "Den första kärleken". Människor skickade in mail och sms om deras första kärlek som oftast var Michael Jackson eller någon unge på dagis som de ritade teckningar till.

"Hm..vem var MIN första kärlek egentligen..?" - Tänkte jag

Jag är ju en väldigt social människa och denna vecka när jag varit gräsänka så har jag ett större behov av att få prata med människor så jag tänkte.."Äh, va fan!", så satte jag mig vid datorn och skrev ett litet mail till Krister med en ganska stark känsla att jag inte skulle komma med.

Jag gick ut på "ballen" och la mig för att fortsätta mina försök till att få den vita huden röd samt att lyssna på radion.

Sen händer det! Dom läser upp mitt mail..eller ja..första delen av mitt mail iaf.
Så där ligger jag halvnaken på min balkong, blottad för omvärlden och höra mina ord på radion.
Jag ler...så stort och hoppas att någon hört min historia!

Skuttar in i lägenheten och ringer runt lite folk, men ingen svarar...typiskt..
Efter några minuter får jag ett efterlängat sms, från Sara: "Avslöjade du nyss din första kärlek på P3?".

Jajekurt och damn proud of it! :D

Här kan ni lyssna och le ni också:

 

Så lät det! Och så här såg mitt mail ut..the uncut version:

 

Min första kärlek var Kristin Kaspersen. Det hela började med att hennes vackra ansikte och fina orangea jacka dök upp i programmet Stora famnen.
Min kärlek till henne höll i sig hela mellanstadiet. Jag skrev hennes Namn på A4 papper som jag hängt upp i min skolbänk minst gång varje dag.
Där hängde också idolbilder på henne, så när jag hade en dålig dag i skolan behövde jag bara öppna bänken för att få mig ett stort leende. :)
Hon hängde bredvid min säng i form av en affisch, så jag kunde pussa henne godnatt varenda kväll.
Men min första RIKTIGA kärlek träffade jag inte först 1½ år sedan. Erica. Världens finaste och roligaste tjej.
Hon får hjärtat att hoppa runt i volter precis som Kristin fick när jag var 10 år.
Det bästa av allt är att jag inte behöver hänga upp henne på väggen bredvid sängen för att få en godnattpuss! ;)

Hade bra!
/Helena


Kommentarer
Postat av: Bitte

Ha ha ha

2010-07-19 @ 22:03:52
Postat av: syrran

Ha ha vilken rolig syrra jag har..... det var mer än jag visste om.... trodde det var han vad heter han nu igen.... Jo JENS, hi hi

2010-07-20 @ 14:24:02
Postat av: Helena

Men gud, jag som till och med spelade in uppdraget på kassettband om jag missade något avsnitt så jag kunde ligga och lyssna på hennes röst! moahhaha

2010-07-20 @ 21:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0