Vänliga grannar

För att inte ha sovit så mycket inatt så har jag haft djävulskt med energi idag, iallafall mitt på dagen. Just nu ligger jag (och Erica) på soffan som två utslagna sälar.
Vi har städat, dammat, damsugit och torkat golv hela dagen. Sen passade jag på att fixa till ute på balkongen och putsa dörrfönstren till balkongen.
Jannice och Maja kom förbi i eftermiddag för att vara med mig! :D Eller, nja, dom hörde nog inte så mycket av vad jag pratade om eftersom de hade alla sina sinnen vid en annan individ som låg på golvet.
Men när hon hade somnat fick jag dom för mig själv en liten stund!

En annan sak som jag och Erica diskuterar och konstaterar nu efter att ha skaffat valp är att vi blir så vänligt bemött överallt. Vi har bott i det här huset sedan i Augusti och inte haft så bra koll på vilka av de, säkert 50 st, som bor här i huset är eller ser ut.
Men på de senaste dagarna börjar vi ha stenkoll på våra grannar. Vi vet vart de bor, vi vet vad de har för djur och nästan vad dom äter på dagarna. Folk som aldrig förut har brytt sig om oss och tittat bort i blyghet när man försökt möta deras blickar, går förbi en för att sedan vända sig om och glatt utbrista "Hej!".

Jag försöker få Erica att förstå att det endast beror på att vi blivit så sjukt snygga den senaste veckan och att det inte alls ha någonting med Leia att göra!

En liten säl ligger på golvet och sover sött i denna sekund efter att ha fått sitt "ögongisch" borttorkat från ögonpälsen.
Så här ser hon ut när man ser hennes ögon! ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Känner igen det... Och snart så kommer ni ha koll på varenda hund och hundägare i hela området. :)

2010-05-13 @ 23:42:55
URL: http://www.millaochjag.blogspot.com/
Postat av: Venke og kullsøster - Heat

Ser da ut til at Doris eller Leja som hun nå heter har funnet seg godt til rett. En herlig liten dame som nok vil sikre dere veldig mange lange blikk og nye bekjentskaper i fremtiden.



Lykke til.

2010-05-14 @ 20:54:14
URL: http://www.kennelrettvest.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0