I wonder who is like this one

- Ska vi dra ner o hälsa på Annika ikväll?
- Jamenvisst, plocka körsbär i hennes trädgård!  
            
     

Jag och Jonna drog på oss de trashigaste vi hade (normala kläder) och satte upp håret i snygga 80 tals frillor med spretlugg och så mycket hårspray att ozonlagret ovanför Umeå blivit betydligt tunnare (Åtminstonde kammat håret).
När vi kommer in på äpplet så möts vi av "paparazzis" och sånna där mer coola människor med skinnjackor och stora videokameror med olika tv kanal märken på. La även en snabb blick över på guitar hero spelarna i hörnet och funderade om jag skulle bli så onykter så jag skulle klara av att spela en hel låt utan ett enda fel och klå ungarna (tonåringarna som säkert inte alls var tonåringar utan kanske bara något år yngre än oss).

Väl inne, tyckte jag att det var dags för en öl så vi vandra in på TC och satte oss i baren. Jonna petar på mig och tittar med lustiga ögon på mig och nickar bort mot dj "båset" nån meter ifrån oss och där står just Annika Norlin och donar på med några cd skivor. Vi (läs jag) kände att vi behövde mer alkohol i kroppen innan vi kunde gå fram och leka småfjortisar och prata med människan så då gick vi ner till undervåningen för att titta på när Vapnet spelade (dom hade även en bar därnere).
Jonna hade som halvt om halvt haft inre syner (synsk?! höhö) att Annika skulle upp o spela med Vapnet så vi stod på helspänn, ung som när den dopade Marion Jones ska till och springa100 meter.
   - Finns Annika Norlin här inne? Ropar Martin Hanberg och alla i publiken börjar busvissla medans jag och Jonna tar sats och springer fram till scenkanten. Jisses så snabba vi var!
Lyssnade på några låtar men hjärtklappningen sa oss (läs mig) att det var dags för mer alkoholiga drycker. Så vi vände om för att gå till baren när Jonna stannar till och hindrar mig att gå till baren. Så stod vi där resten av Vapnets spelning, "tätt" intill Annika och hennes Boy!

Men SEN drog vi till baren, hittade en trevlig Engelskman. Satte oss ett tag för o vänta på att Annika Skulle DJ a så vi kunde gå upp o skaka våra rumpor lite.
Väl uppe på övervåningen hittade jag åt postkodmiljonären (mycket trevlig kvinna), fick en öl, glömde ölen på toan (dubbeltoan som jag och jonna delade på) hämtade ölen från toan men blev påmind av några tjejer i dasskön att det kunde finnas urinämnen i mitt glas numera. Tänkte inte så mycket mer på det utan fortsatte ut på dansgolvet för att peta den mystiska killen med kort tröja i naveln. Vi dansade, försökte ta lite kort men resultatet var väl inte det bästa, och jag försökte lära några Tyska tjejer Holländska. Mycket trevligt!

Nä, då var det dags att gå ner och kolla på spelningarna igen, nu var det Niccokick som spelade. Nere under äpplets tak hittade vi åt några av våra klasskompisar, så vi började berätta för några av dom om våra spännande bravader och våra "försök" att ta kontakt med Annika. Men då säger Emma,
- Men hon står ju där borta. Och pekar bara nån meter bort.
Fan, de va nu eller att vi måste vänta tills hon kommer och spelar på Holmön i sommar. Så Jonna och jag la på det fina fjortisleendet och vandrade bort till henne.

  
  
Vet int om hon spanar in mej eller tittar med skräck på mig. Sen tog Vi en paus på toagolvet för att reflektera över kvällen.     
                                          

Tog några kort och självklart blev kortet på mig och hon helt enastående vackert! Ojoj!
Jag stod kvar och surrade ett tag med henne, väldigt trevlig tös! Jag hann berätta att jag var kär i henne, pussa henne på kinden (tror hon uppskattade mer än om jag hade frågat om vi skulle plocka körsbär).
- Vilken låt skulle du vara, om du skulle vara en låt? Frågade hon mig.
Fan Helena, säg inget dumt nu som "Fuck her gently", "Fuck the pain away" eller "Hono lulu". Tänk efter. Tänk.
Hm, skulle jag vara "My best friend", "nångång måste du bli själv"...eller coldplays "yellow"??
- Hm, jag skulle nog vara "I wonder who is like this one".
Oh hon nickade instämmande och tyckte att jag valt en bra låt.
- Nå, vilken låt skulle du vara? Frågar jag lite mer försiktigt...(kan man verkligen fråga en sån bra artist en sån sak tillbaka??)
- Ja, jag har funderat över det där...det är svårt...Men jag skulle vara någon Säkert låt, sa hon med en liten rynka mellan hennes ögonbryn.



      Ni som hör dåligt behöver ej skruva ner volymen.
                 Här stod vi då o diggade! wiiiho!



Sedan var väl kvällen fulländad?




"And you are the only one I've met who's "God Only Knows".
I liked you the first time I met you and it grows and grows and grows."    
<3

-tomt-

Kommentarer
Postat av: Jonna

sluta prata om att plocka körsbär i trädgårdar! jag håller för öronen.
men jag tycker du skulle sagt att du var highschool stalker, det hade varit mycket roligare :D haha.

2008-03-28 @ 17:51:15
Postat av: Helena

höhö...Du är typ en dag sen me o komma med nåt sånt smart prutten!! :P

2008-03-28 @ 22:41:11
URL: http://hemmarne.blogg.se
Postat av: Anna

Låter som en underbar kväll :)
Önskade man var där o skakade rumpa me er :)

Kjamiz
Anna

2008-04-01 @ 13:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0