"Solen skiner Alltid i Hakkas"

För några helger sedan tog vi Elden (Corollan) och drog 50 mil uppåt i landet för att spendera helgen i...tatadaaaa...HAKKAS!
Vi hann med att träffa en ny liten bäbisflicka som va jättesöt. Käkade de bästa mackorna som finns i Sverige på Nyfiket i Gällivare (Mackgrillade brie och salami mackor med sallad). Jagade fågel (mer om det kommer sen). Hade tjejkväll med bla singstar (Jag och Erica vann såklart!). Pokerspelande med tändstickor.
Nu har jag tyvär inget kort på hur solen skiner i Hakkas. Men den SKINER faktiskt (nästan) jämt där.

Här kommer det lite bilder från den helgen:



Vi tog på oss alla gröna kläder vi hade och åkte långt ut i Hakkasskogen för att jaga ripor. Vi gick och gick i den "djupa" snön utan ett enda spår av någon fågel. Helt plötsligt börjar Teusa (hunden) skälla lite och vi hör fågelflax bland några små tallar. Jag, Erica och hennes Pappa fryser till precis som "ett två tre rött ljus leken". Sen kom det en stor Orre flygande mot oss. Jag ser hur Erica nästan slänger sig ner mot marken, så jag gör desamma. PANG! lät det. Fågeln flög iväg...levandes och vi fick tinnitus. Sånt är livet! ;)



Här är jag rätt nöjd ute i snöiga skogen



Men sen gick vi lite vilse.



När vi väl hittat hem så var det då dags för öl, spökhistorier och singstar.



Det snöade lite också..



På Hakkas affären kunde man beställa alkoholhaltiga drycker och få det levererat några dagar senare. Toppen säger jag och hoppas att Tomtebo kiosken börjar med något liknande snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0