"Somliga går med trasiga skor"

Mina skor går verkligen inte att gå i längre. Hälen är helt lös och mina tår blir överansträngda för att dom måste hålla skorna på plats. Dom har nu offentligt blivit sjukskrivna!
   Innan vi var ner till älven idag och fotade till fotokursen så gick jag och Jonna in på Stadium och dreglade över sånt vi ville ha. Och jag gick självklart ett varv extra förbi skoavdelningen där "mina" skor står. Kan inte någon väldigt full person ringa mig nu och få för sig att köpa dom till mig?!?



I eftermiddag drog Jonna med mig på "shake it"....det var bland det konstigaste o svåraste jag nånsin vart på. Den första halvtimmen stod jag mest stel som en pinne med hakan ner till pattarna och var oerhört chockad över att människor kan hinna med så många "porriga juck", "bröstshake" och "sexiga rörelser" på så kort tid. Hm, eller att dom överhuvudtaget kunde göra det! :O Jag vägrade skaka mitt feta arsle eller röra mig på ett sätt att mina pattar skulle flyga tvärs över hallen (om dom nu hade varit lika stora och "kankse hängandes" som Anna Skippers). No way! Det var inget för mig,  men känner ni för att skaka på fläsk och samtidigt försöka känna er sexiga så gå på Shake it! ;)

Kvällen skulle bli lugn, med fruktsallad och filmtittande hos min kära Granne och hennes Finsktalande Sambo. Det slutade med att vi fastnade i en sjuk tv serie på MTV där en grupp flator av olika slag skulle tävla mot ett gäng biffiga, vidriga karlar om en bisexuell tjejs hjärta. Och ni kan ju tänka er dramatiken i den horibla situationen! Hångel hit och dit, slagsmål och många bortpipande ord! Underhållning på ehm, högsta nivå! ;P
Fruktsallad blev det inte heller eftersom den alltför gravida människan jag bott med ett tag fick ett akut sug efter Maxhamburgare och Chilli cheese och som den underbara vän jag är följde jag med henne ner på stan och lät henne bjuda mig! hähä Slutade med att vi missade sista kvällsbussen hem och fick hänga inne på Max till 00.40 med ungdomar som stank sprit, hånglade, tappade telefoner i marken och gick väldigt vingligt. 



Petra efter att ha upptäckt Max´s hemliga tillhåll för miljoners springande myror.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0