Snuskiga Byggarbetare & Vatten

Ålidhem ligger under vatten. Vattnet strömmar ner längst trottoarkanterna i lagom fart, ungefär som när man fick mens första gången! moha! Efter 8 timmars brevsortering och många aj och oj cyklade jag och Uffe hem från Jobbet i Nigarafallet. Man blir så otroligt vacker när man cyklar hem i regn utan gallonisar och med mascara! Det var nästan så jag tänkte att jag måste ställa upp i miss Gay 2008 när jag kollade mig i spegeln här hemma!

När jag kom hem slängde jag av mig kläderna och satte mig framför datorn i bara trosor och posten t-shirt för att värma upp mig lite. Men vad hör jag?! Nyckeln i låset, dörren öppnas och in tittar en yngre (20-25årig) kille och säger tyst;
-Hej Kissen.
Jag var som i lite chock så jag säger (mest för att han ska märka att det är någon hemma & råkar sitta halvnaken två meter brevid dörren);
-Oj, har jag inte plockat fram musen?!
Killen svarade inte på det utan började nervöst prata på om några lister han och hans två kollegor skulle fixa åt mig.
Och varför jag sa som jag gjorde har jag grunnat på ett tag men inte kommit fram till nåt bättre än att jag relaterade Kisse till Mus och att jag satt halvnäck.
Jag var tvungen att springa upp några gånger med "musen" i vädret (dock påklädd...får icket glömmas) när dom satt där på knä för att stoppa Eliza från att rymma ut i trapphuset. Efter några till konstiga kommentarer från mig kom ena killen fram med en lapp och sa;
-Här ska du få en Lappilajnen om något går fel! Hejdå!
Hur kunde han veta att jag håller på lära mig finska!?! ;P
Tur jag var blöt och mascararunnen när dom kom så ja int va sådär riktigt "pumasnygg"! höhö

Såg även den största vattenpölen jag sett på länge, idag! Underbar dag med andra ord!

 

By the way så är Aj och Oj nästan som Postenslang som bara Jag och mina små tomtenissar förstår! Mohaha
Om man frågar snällt kanske man får veta vad det betyder ;)

Här kan ni läsa ett litet utdrag från en fin konversation som jag och Sofia hade idag:
Min & Fias Slogan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0