Guds ord & Toabesök

Jovisst kan man sortera konstiga försändelser på mitt jobb. Absolut.
I min hand såg jag i förbifarten ett egengjort "vykort"...med målade symboler och ditskrivna kryptiska andliga gudsord. När jag vände på kortet såg jag bara ordet "Gud" vartän jag tittade. Konstiga kryptiska medelanden om Guds ord.
Så gud har funnits med mig hela kvällen på jobbet & funderationer över hur hjärntvättade människor faktiskt kan bli.
   Och inte nog med det! Idag när jag står och lagar biffar plingar det på dörren. Kikar genom hålet i dörren (som FAKTISKT är i min ögonhöjd) ser jag en gammal gubbe med blå/vit rutig finskjorta på sig och en liten söt basker. Ingen fara Helena, inga gängmedlemmar som försöker sälja mumsmums för att sen knocka ner mig och ta alla mina ("besparingar"?).
-Hej
-Goddag...jag är här för att dela ut en liten broschyr.
-Okey.
-Det handlar om livets ord och all text hänvisar till bibeln.
-Jaja..okey, tack, tack...
-Hejdå.
-Hejdå.
"pang, rissccch iiiichhhh riiisch" (ljudet av dörren som stängs och jag som river sönder bladet och slänger det i pappersinsamlingen)

Inte fan kan jag vara otrevlig mot hjärntvättade människor som försöker pracka på mig massa skit om Jesus och hans får...när människan i sig nästan snart är död själv!?
Det borde va olagligt att gå runt o dela ut saker om sin tro!

Föresten. Om man inte torkar sig bakifrån på toa, är det för att man är för fet eller helt enkelt jävligt ovig?!

Kommentarer
Postat av: bitte

Ja än torkar jag mig då bakifrån så jag är varken för fet eller ovig då.Du då? hi hi

2008-11-15 @ 09:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0