Fylla på P3

På jobbet i helgen lyssnade jag på mitt P3 för att försöka få tiden att gå lite snabbare. Jag brister ut i skratt några gånger när jag hör en norrlänsk tös som nufötiden bor i stockholm som läser upp två "dikter" om fylla och bakfylla. Ingen av de andra små tomtenissarna verkar ha hört det....eller så saknar dom humor! 8-)


Klippen går att hitta här:
http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=1418538&BroadcastDate=&IsBlock=1
Ca: 11.18 in i klippet är den första "dikten" och fortsätter ni till efter pausen så ni lyckas komma över till andra klippet så hittar ni den senare "dikten" runt 4.13 in i klippet!

"Jäsiken va det är kul och va full, glad i mössan lite i hatten, bäng i rotn ja rentav plakat.
Att va packad som ett as att slå dank att va i gas, ja hujedamej va de är härligt att supa att hälla alkohol ner i sin strupa. Att säga skål, bli hal som en ål att va ett fyllesvin, lukta gott av terpentin.
Dricka billigt vin, öl på tapp, dricka ikapp.
Hujedamej va de ä glatt att va en fylltratt en lördagnatt.
Att springa runt o prata strunt att leva osunt att slå runt.
Åh fy fan vilket partaj, här är det RAJ RAJ RAJ.
Att snacka blaj, dricka butalj, sug och svälj, nu är det heeeeeeelg.
Men fy fan see dyrt & hemskt och skyrt, jag mår som en räv en röv och en klöv bakfyllan skriker så jag tror jag bli döv.
Det smakar röv det luktar klöv ur munnen min, vill bara försvinn alla celler har flytt jag är som förbytt.
Uttrorkad, urlakad, utkavlad och färdigbakad.
Min kropp, ja men den mår som en skabbräv, en tomhunn, en uppfiskad torsk.
Det luktar träsk, det smakar mäsk, jag vrider mig som en mask.
Mår som en slask, en slusk och en snusk jag skämms och fyyy faan hur det känns.
Oohoooj vad jag mår som ett oträvvat sår, som en sjukling på bår, en åldring på hem en råtta i kläm.
Jamen snälla någon ta mig hem.
Det bultar och slår jag får gråa hår, har åldrats fem år från den jag var igår.
Hur ska jag bli hel få ihop varje del jamen va är de för fel, ta hit lite kel lite däng o en dräng.
Ge mig en skål och en vass liten nål, måste åderlåta systemet bända ut hela jävla gemet ge mig en slägga en påg och en sax lite brännande vax och en brax.
Ta av mig min skrud klä av mig min hud och skrubba allt kött tills allting blir rött.
Nämen nu, nu är jag tamefariken alldelens åt skogen för trött.
Utmattad, tillplattad, missuppfattad och färdigkrattad.
Här ligger jag och lut, är alldelens färdig och slut.
Har aldrig mått så förjävligt förut.
Ska aldrig, aldrig, ALDRIG någonsin mera ut.
Tuuut, tutelitut, tuuut, tuuuuuuut."



"Klorin klorin, skrubba ren och fin.
Klorin klorin kan du rena själen min.
Med andan i halsen vaknar jag till sans, känner att kvällen nog barkade fel någonstans, min kropp jaha, den är naken, men icket alena, tror det har hänt nånting där mella bena.
Med skräck, förtvivland och väldig fasa, ser jag brevid mig en fågellik trasa.
Oh nej skriker den där lilla innuti jaget, du har bolat med skata ur bottelaget.
Stoppa tiden, spola tillbaka gör om, det här händer mig inte jag är inte sån.
Men, när stora hjärnan av spritn lungt somnat till ro, ja men då har ju lilhjärnan kört racet från eget bo.
Den reptilen den glömde bort att den skulle hem, o så styrde den kosan till närmaste lem.
Jamen ge mig en rotborste och medel med krut jag måste få tvaga mitt kön med lut.
Smutsen den kryper i min bakfulla kropp och ångesten, ja den sätter av i gallop.
Över täcket springer den rakt in i mitt bröst, igår var de sommar men nu, nu vart det höst.
Jag är besudlad och osar av syfilis och hiv, önskar mig bittert ettt nytt kön och ett liv.
Klorin klorin skrubba ren och fin, klorin klorin kan du åtminstonde kanske  rena kroppen min.
Jamen plocka ut den här händelsen den borde inte ha ägt rum, det kan inte va sant att jag varit så dum.
Varför kan man inte få tvaga sitt jag med lut så att all dumhet och smuts kan fördrivas ut.
Klorin klorin skrubba ren och fin, klorin klorin kan du snälla, snälla, snäääälla rena själen min.
Den mår så illa, den är så ful, den mår så otäckt och det är inte kul.
NEJ nu orkar min själ faktiskt inte ta mera skit, den revolterar och kräver sin rätt att vara vit.
Här är de stopp, nu säger den nej.
Jag lämnar skäppet, nu hopp ja,
Hej."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0