Min cykel och jag

Som ni kanske vet så blev min fina simpson cykel stulen förra sommaren.
Jag letade och letade i hopp om att finna den...men till slut gav jag upp.

Idag kl kvart i 12 gick jag från min lektion för att kankse köpa en cykel.
Träffade gubben som ville sälja den utanför skolan. Den var jättefin och jag älskade den vid första ögonkastet!
För en femhundralapp köpte jag den.
MEN nu fungerade inte låset på cykeln och jag hade inte varit smart nog att åka och köpa ett IFALL jag skulle få för mig att köpa den.

Skulle vara på skolan till 15.30...några timmar utanför skolan ska den väl kunna stå utan att bli stulen!?
Jag gömde den fint mitt bland alla andra cyklar..snörde runt låsanordningen (som sitter vid cykelstället) så det skulle se ut som att den var låst.

15.45 kommer jag ut från skolan. Min cykel är inte kvar.

Får skylla mig själv och hoppas att det var någon som var fattigare än mig (om man nu kan va det just nu) som stal den.
Nu ska jag GÅ en timme till jobbet istället för att cykla på 10-15 min...

Hojt

Kommentarer
Postat av: Bitte

Synd,men jag ska tro att det var gubben som sålde den som stal den igen,för att tjäna en femhundring till.Kram

2009-04-21 @ 20:57:33
Postat av: Jenny

näää man alltså det är fan inte sant. Jag skrattar, men det är absolut inte för att vara elak. Det är bara vansinigt. hur i helvete?

2009-04-21 @ 22:42:55
Postat av: Helena

Joo det är sant Jenny! Jag garvar också...just nu iaf! Då ville jag bara strypa den första bästa jag såg ;P

2009-04-22 @ 03:08:47
URL: http://hemmarne.blogg.se/
Postat av: Sandra

Attans, skulle ju lämna cykelnyckeln i lägenheten men glömde det. Kanske får skicka den med posten? :)

2009-04-26 @ 18:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0